Tanítsunk Magyarországért Program a SZE Gólyanapon

A Széchenyi István Egyetem gólyatáborának első napján, 2024.08.27-én, pezsgő hangulat és izgalmas programok várták az elsőéves hallgatókat, akik lelkesen fedezték fel az egyetem kínálta lehetőségeket. Az eseményre a Tanítsunk Magyarországért (TM) program is kitelepült, ahol a mentorok színes és motiváló élményeket osztottak meg az érdeklődő hallgatótársaikkal.

Már a reggeli készülődés is nagyon hangulatos volt. Izgatottan vártuk a gólyák érkezését, akiket a legnagyobb szeretettel fogadtunk, remélve, hogy kedvet kapnak a Tanítsunk Magyarországért program megismeréséhez, a programhoz való csatlakozáshoz. Miközben bemutattuk a programot, mentorokként egymást is jobban megismertük, ami tovább erősítette a csapatunkat.

IMG_20240827_084016.jpg

A standnál folyamatosan zajlottak a beszélgetések, ahol a mentorok meséltek arról, milyen érzés programokat szervezni, hogyan építették ki kapcsolataikat a mentoráltakkal, és milyen örömöket jelent számukra a közös munka. Ezek az inspiráló történetek rávilágítottak arra, hogy a mentorálás mennyire sokszínű és életre szóló élményeket nyújthat. Külön öröm volt látni, hogy a hallgatók érdeklődéssel fordultak a kezdeményezés felé, és sokan nyitottak voltak a csatlakozásra.

TM Gólyanap.jpg

Persze a beszélgetéseken túl játékos kihívások is várták a gólyákat, és a legnagyobb sikert egyértelműen a darts aratta. A résztvevők sorra álltak a táblához, hogy próbára tegyék ügyességüket és célzóképességüket, miközben versengtek a pontokért és az azokért járó  különböző nyereményekért. A TM memóriajáték során a résztvevők rövid leírást olvashattak a Tanítsunk Magyarországért programról, amelyeket aztán meg kellett jegyezniük és utána különböző kérdésekre válaszolni velük kapcsolatban. Ez a kihívás nemcsak a memóriájukat tesztelte, hanem közelebb is hozta őket a program lényegéhez, rávilágítva, hogy az általános iskolás diákok mentorálása milyen sokrétű és izgalmas feladat lehet. Az önismereti-pongnál olyan kérdések kerültek elő, amelyek arra ösztönözték a résztvevőket, hogy elgondolkodjanak tanulmányi útjukon, jövőbeli terveiken, valamint kapcsolataikon. Volt lehetőség arra is, hogy saját képességeikről, például a szervezési készségeikről, a humorról vagy a mentorálási hajlandóságukról elmélkedjenek, és megosszák gondolataikat másokkal. A játék így nemcsak szórakozást nyújtott, hanem egyfajta önismereti utazássá is vált, ahol a hallgatók jobban megérthették saját motivációjukat és céljaikat.

SZE TM Gólyanap IMG_20240827_125902.jpg

Az egész napot vidámság és közösségi hangulat járta át. A cél az volt, hogy mindenki megérezze, mennyire értékes és örömteli lehetőség, ha valaki mentorálással foglalkozik, és  kedvet kapjon hozzá, hogy részt vegyen ebben a különleges közösségi élményben. 

 

Babos Máté ー Csordás-Pócsi Kata